Keliaujam į mokyklą: 5 priežastys, kodėl kiekvienoje klasėje turėtų būti augintinis
9 Rgp, 2019

Keliaujam į mokyklą: 5 priežastys, kodėl kiekvienoje klasėje turėtų būti augintinis

Įpusėjus rugpjūčiui, mokytojai, moksleiviai ir jų tėvai pradeda ruoštis mokyklai. Nauji mokslo metai vėl suvirpins ne vieno pirmoko širdį, o mokytojai stengiasi jų adaptaciją naujam gyvenimo žingsniui padaryti kuo lengvesnę. Klasės dar kvepia nesenai išdažytomis sienomis, suolai nekantriai laukia vaikų, pasiruošusių žengti į mokslo ir pažinimo pasaulį.

Mokytojams verta pagalvoti ir apie naują augintinį klasėje.

Rūpinimasis gyvūnu moko vaikus kaip tinkamai prižiūrėti bei bendrauti su augintiniais. Moko atsakomybės, užuojautos bei suvokimo, kas yra gyvūnas ir kaip su juo elgtis. Tačiau yra dar penkios svarbios priežastys, dėl kurių augintinis klasėje atneš vaikams didelės naudos:

Gyvūnai suteikia naujas galimybes mokytis ir pažinti

Ar tai būtų matematika – kiek sveria jūrų kiaulytė? Biologija – iš ko susideda žiurkės maisto racionas? Geografija – iš kokio pasaulio krašto yra kilusi ši šunų veislė? Ar net gramatika – kokius būdvardžius galima pritaikyti apibūdinti vėžlį? Augintiniai klasėje bet kurį dalyką gali išmokyti smagiau. Mokiniai gali džiaugtis nauju šių dalykų mokymosi būdu. Taip gerokai lengviau sudominti vaikus mokytis, pažinti ir įsisavinti naujas žinias.

Naminio gyvūno buvimas šalia lavina požiūrį ir atsakingumą į gyvybę

Vaikams reikia laiko suvokti, kad jei rodys meilę gyvūnui, už tai gaus meilę ir ištikimybę atgal. Tokio ryšio užmezgimas yra labai svarbus tuo, kad moko vaikus elgtis pagarbiai ir atsakingai su visais: tėvais, mokytojais, suaugusiais ar klasės draugais. Tokia mokymosi patirtis gali padėti kiekvienam vaikui įgyti socialinių įgūdžių, pradedant nuo tų, kurie jau turi klasės blogiukų įvaizdį ar tų, kuriems sunku bendrauti su bendraamžiais.

5 priežastys, kodėl kiekvienoje klasėje turėtų būti augintinis

Augintiniai padeda stiprinti pasitikėjimą savimi

Rūpinimasis naminiu gyvūnėliu suteikia vaikams pasididžiavimo jausmą, juo labiau, jei gyvūnas parodo dėkingumą ir meilę vaikui. Pamačius šį augintinio elgesio pasikartojimą, mokinio pasitikėjimas savimi auga ir ateityje jis stengsis būti dar geresnis, stengsis pasiekti maksimalių rezultatų. Jis norės prisiimti daugiau įsipareigojimų, pavyzdžiui, maitinti, girdyti ir net rūpintis augintiniu per pertraukėles ar atostogų metu. Daugybė tyrimų parodė, kad vaikai, praleidžiantys laiką su augintiniais, labiau savimi pasitiki, nei vaikai, neturintys augintinių.

Augintiniai moko atsakomybės

Vaikai ankstyvame amžiuje pradeda mokytis kaip rūpintis kažkieno kito poreikiais, ne tik savo. Ypač šis jausmas sustiprėja, kai jie pastebi, jog kitas yra švelnesnis ir silpnesnis už juos. Tai gali prasidėti nuo visiškai mažų dalykų, pvz., laiko praleidimas su klasės augintiniu gali pereiti prie to, kad mokinys rūpinasi savo daiktais, atsineštu maistu ir vandeniu, valosi dantis ir panašiai. Jei mokytojas atidžiai stebi gyvūno ir vaiko santykį, klasės augintinis gali būti puikus mokinių atsakomybės lavinimo pagalbininkas.

Gyvūnas taps draugu greičiau nei žmogus

Nesunku susidraugauti su gyvūnais! Viskas, ką jums reikia padaryti, tai mylėti juos ir jie mylės jus iš visos širdies. Įrodyta, kad vaikai palaiko ryšius net su nereaguojančiais gyvūnais, tokiais kaip žuvys ir vėžliai. Gyvūno draugystė klasėje lėtesniems ir uždaresniems vaikams gali būti puiki pagalba lengviau įsilieti į klasės gyvenimą. Taip pat augintinis gali būti jų ištikimas draugas ar paguoda sunkiu metu.

Informacijos šaltinis: http://petsintexas.org

www.tavogyvunas.lt Visos teisės saugomos. Be raštiško leidimo, straipsnius perpublikuoti draudžiama.

TAIP PAT SKAITYKITE:

Tavogyvunas.lt

Palikti komentarą